Jetpilot - "Session With Him"

... click review in

Jetpilot - Session With Him Bendito rock escandinavo. Tantos grandes como Refused, Millencolin, Messhuggah, entre otros, han salido de la galera sueca intentando, logrando trascender a nivel mundial desde el extremo norte europeo inocentemente quebrando esteticas e inaugurando nuevas tendencias y sonidos que hoy en día son alabados por muchos.

Sobre esa movida innovadora, pero en menor caudal mediatico, encontramos bandas como Jetpilot que si bien tienen pinceladas de bandas ya conocidas, alcanzan a entregar un buen trabajo y decir "acá estamos nosotros" de la mejor manera.

La historia de este disco de 9 temas viene con tragedia adjunta por parte de la muerte de uno de los 2 bateristas que grabó temas en "Session With Him", un homenaje de los miembros hacia el fallecido musico. Las letras hablan de errores pasados, amores frustrados y tipicas tematicas propias del Emo Punk, sonido que Jetpilot ejecuta furiosamente con cierta crudeza y desprolijidad pero con sentimiento que hacen acordar al gran "Four Minute Mile" de The Get Up Kids.

Estilo: Emo Punk
Calificación: 4/5
Sello: Samuel Records

Killed By Noise Newsletter / no.28 by F.U.´s
Jetpilot “Session With Him

Tohle je další z nekonečných kvalitních emo spolků a tohle je jejich debutní CD, které vyšlo na sympatické české firmičce Samuel Rec.. Jetpilot natočili kvalitní materiál chytlavého, intenzivního a suverénně podaného emo/pop coru ve stylu třeba Get Up Kids a jim podobným. Rozhodně kluci nejsou žádnými nováčky, mají za sebou působení v nejednom švédském spolku /Franklin Lakes či Last Days Of April) a to se rozhodně podepsalo na celkovém projevu – mě osobně to přijde opravdu hodně osobité a jak jsem už napsal, hlavně suverénně podané. Je tu přehršel melodických linek a fajn refrénů, které ať chceš či ne, si po vícero posleších budeš broukat spolu s kapelou. Je to emotivní a zároveň “pop” jízda, prostě naprosto fajn nahrávka, která se mi v cd přehrávači válela hodně dlouho. Nemám víc co bych napsal, ale pokud seš fanda výše uvedených spolků, tohle by tě rozhodně mělo bavit.

Přepsáno z: Killed By Noise Newsletter no.28 – 26.11.2003

Move Your Ass / číslo 3
Jetpilot “Session With Him

Tahle partička seveřanů hraje muziku, kterou bych nazval rock´n´roll core. Hudba Jetpilot má moderní rock´n´rollový zvuk, ale hozený do hardcore. K tomu mají kytary často trošičku “garážový” emo nádech a nad tím melodický, až popový zpěv. V pozadí občas zazní piáno, které hezky ozdobí kytarový motiv. Z druhého konce by se dalo říct, že jde o svižný emo core s rock´n´roll nádechem … Buď jak buď, když to vezmu kolem a kolem, vychází z toho příjemná písničková muzika.

Po několika svižných kusech album zvolní a zazní několik až rokových ploužáků, kterým rozhodně nechybí vnitřní náboj a písničkový nápad, snad jen to tempo. Jetpilot tak ukazují, že se nebojí zpomalit a že i v pomalejších pasážích si vědí rady. Přibude i něco pomalejších meziher, ale hitové popěvky zůstavají. Na závěr pak dokonce zůstaneme jen se španělkou a zpěvák si sólo vystřihne smutný ranní popěvek.

Z hudby Jetpilot tryská energie, i když nehrají dvakrát rychle … Nečekejte žádné zběsilosti a křeče, ve středu zájmu zde evidentně leží písnička. A písničky kluci umí.

Přepsáno z: Move Your Ass/číslo 3 – 26.9.2003

Freemusic
Jetpilot - Sesion with him

9 tracků / 25:44, Samuel records

Švédská kapela Jetpilot byla u nás až do letošního Fluff festu, kde se poprvé dalo sehnat jejich debutní CD a kde také naživo zahráli, poměrně neznámá. Zde přináším recenzi právě jejich nového alba Sesion with him, které vyšlo na českém labelu Samuel records.

Album obsahuje dohromady devět písní (včetně jednoho bonusu), které se, přesně jak praví propagační materiály, nesou v duchu Alkaline trio nebo Get up kids. Tedy emo-pop-punk jak má být. V některých písních se mi zdá, jako bych slyšel Franklin lakes, ve kterých náhodou jeden ze členů, Johan, hrával na basovku. Spíš než faktem, že Johan ve Franklin lakes hrával, to ale bude tím osobitým "nečím", spojujícím skoro všechny švédské emo kapely. Řekl bych, že Jetpilot své písně staví především na dvou hlasech, jednoduchých kytarových riffech a nijak přehnaně technických bicích. Ale pozor, staré pravidlo říká, že v jednoduchosti je síla a to Jetpilot také potvrzují. Většina skladeb si je podobná, to znamená střední tempo, nasládlé melodie atd., na druhou stranu se ale v téměř každé z nich najde nějaká zajímavá pasáž (ať už změna rytmu, nebo klavírní část obstaraná některým z hostů), která podobnost vyvrátí. V tomto směru se Jetpilot podobají Bobu Dylanovi, jehož písničky jsou jedna jako druhá, ale každá má nějaké své kouzlo.

Z celého CD mě nejvíce oslovila druhá píseň trošku připadá o Canť get started, která mi tvrdší, než všechny ostatní a navíc začíná jedním z těch jednoduchých, ale geniálních riffů. Následující emo-vložka vše spraví. To sice pop jak vyšitý, ale pomalá Just like yesterday je se dá říct i o několika dalších kouscích. Poněkud odlišný od ostatních skladeb je sedmý track I donť knowjehož kytarová melodie a , kde se průměrné tempo alba snížilo na polovinu a zvláštní nálada už nepřipomíná melancholické písničkáře jen teoreticky. Totéž platí i pro bonusovou píseň 4:AM, ve které dokonce odpadly jiné nástroje, než akustická kytara, podkreslující zpěv. Melancholické nálady se protlačily i do všech textů, které jsou náležitě neurčité a plné nejistoty a neklidu. Výborný příklad souhry hudby a slov. I přes těch několik pomalejších skladeb působí album velmi energicky a zajímavě, čímž popírá nudnou pověst žánrově spřízněných kapel. Například pro mě je Session with him prvním emo-pop-punkovým albem, o kterém můžu s klidem říct, že mě opravdu baví.

Na závěr je asi vhodné říct, že celé album je poznamenáno tragickou smrtí bubeníka Patrika, která přišla nečekaně po nahrání čtyřech písní (asi proto se album jmenuje Session with him). Možná ne náhodou se mi zrovna ty čtyři líbí nejvíce. Jetpilot by bubeníkova smrt pravděpodobně položila a asi by se ani nesnažili najít nového, kdyby zrovna nebyli uprostřed nahrávání a necítili potřebu vydat album už jen kvůli jeho památce.

Web kapely najdete na adrese http://www.80one.com/jetpilot
http://www.freemusic.cz/clanek.php?id=2420 by Šaman - 03.09.2003-10-10

Jetpilot - Sesion with him
Švédští Get Up Kids vydali debutní album u českého labelu Samuel records. Ještě nějaké otázky? Jetpilot z městečka Sigtuna ležícího zhruba v polovině cesty mezi Stockholmem a Uppsalou jedou na svém debutu Session With Him po kolejích melodického emorocku a vedle toho truchlí na svým přítelem a bubeníkem, který tragicky zahynul při železničním neštěstí. Díky české produkci není Session With Him mixováno a mastrováno úplně tak čistě jako velkolepý vzor. Přesto se na debutu nalézají melodické momenty a hybné písničky, které by Jetpilot v budoucnu mohli přivést ještě dále vpřed. Jetpilot ostatně debut věnovali svému při vlakovém neštěstí o život přešedšímu bubeníkovi Patrikovi. Výsledek: smutný podnět, nikoli smutné album.
5 z 10