Landmine Spring „Call Girl“ 7"EPpicture (Samuel/Pohoda/Engineer(Uk)/W.I.F.A.G.E.N.A.)

Eine schöne limitierte Picture-7" mit drei Songs ereilte mich kürzlich direkt aus Tschechien - sowohl das Label (Samuel Records) als auch die Band, namens LANDMINE SPRING, kommen von dort. Und wow, LANDMINE SPRING sind Old School in dem Sinne, dass ihre Songs nicht nach abgelutschten Hypes klingen, sondern eine ganze Menge Eigenständigkeit aufweisen. Da wählt man auf der Gitarre für den Titelsong einfach mal ein hypnotisches Stoner-Riff und schüttelt gleichzeitig für "Play like" die schönsten Melodien aus dem Ärmel, während der Gesang angenehm rau nach TEXAS IS THE REASON und ähnlichen Bands klingt. Doch andererseits ist man auch irgendwie New School, da die Songs sehr modern und nicht im Geringsten altbacken klingen. Obwohl die Band mittlerweile schon ihr zehnjähriges Dienstjubiläum feiert, was man nicht ansatzweise heraushört. Ihr merkt es schon, die Platte begeistert mich. Aber wer sich schon nach einem QUICKSAND-Song benennt, muss auch irgendwo zu den Guten gehören!
jg@blueprint-fanzine.de
blueprint-fanzine.de (DE)

A konečně je to tady. Všichni vinyl fandové, kteří musí být trochu zklamáni z toho, že zbrusu nová deska „Love With Silver Spears“, která se právě narodila na Day After je pouze ve formě Cd, na oplátku musí být touto 3-skladbovou porcí více než nadšeni. Pro naše končiny hodně netradiční formát - picture 7“. Já sám si vybavuji, že něco podobného snad tady měli pouze T11, ne? Každopádně vaše oči budou setsakramentsky hltat tento náramně povedený kotouč, který po grafické stránce má na svědomí Jana Kudrnová (www.janakudrnova.com). Každý se snaží nějak vyvíjet a právě u Landmine Spring, u nichž se jaksi pořad nemůžu zorientovat, padl ten vývoj na to, že jim booking obstarávají D smack U promotion. Sám když jsem tuhle kapelu viděl na živo, tak jsem byl lapen vždy jen v malých prostorách a pokud jsem měl tu čest se střetnout s nimi na obřích místech (a ty asi teď budou preferována), vždy byl výsledek jaksi hodně špatný a celá sílá tohohle ansámblu se rozprchla asi tam, kam neměla a vítězil pocit nudy. Ale každý jsme strůjci vlastního štěstí.
Celý tento náramný obrázkový singl, mě navozuje myšlenku, jako kdyby nás chtěl provést celou historií kapely. Úvodní song „Look Out“ nejdravější štik, svojí sílou a nasazením, nám navodí staré časy, kdy Landmine Spring vydali první MCD na Samuel. Jo tahle kapela s přibývajícím časem hodně zdokonalila svoji zručnou dovednost a řemeslnicky je odvedená hodně dobrá práce. Druhý vál „Play Like“ díky rytmům bicích, které donutí posluchače zavzpomínat na double práci, která byla odvedena na předposlední řadovce Sip of Wine. Zpěvný vokál se tu a tam dostane do roviny, kdy máš pocit jako by ti chtěl dýchat na záda, mě samému nedá nevzpomenout na Jimmy Eat World. Závěrečná „Call of Girl“ už se nese v duchu nového alba. Dravá rytmika pohrávající si s nápaditou kytarovou harmonickou souhrou, kterou umocňuje bezvadný zpěvný vokál. Milovníci melodického post-rocku by neměli zaváhat ani vteřinu, dozajista budou zasyceni a ke všemu ten nádherný formát, který rozhodně neudělá ostudu vaší kolekci!

Musím konstatovat že poslední koncert LANDMINE SPRING, kterej jsem viděl mě opravdu nenadchnul, ale při poslechu novýho singlu jdu do kolen (třeba u takových Anyway je to u mě přesně naopak). Předchozí 2 alba na Day After se mi taky moc nelíbili, ale pokud to třetí (tenhle singl je údajnej „předskokan“) bude znít stejně jako vály na tomhle singlu, určitě si ho koupím! Neřekl bych že oproti starším deskám by LS nějak změnili styl, ale každopádně se dostali o velkej kus dál, a je to řádně znát jak na charakteru skladeb tak na zvuku, kterej je opravdu hutnej a dostává nahrávku do úplně jiné polohy než obvykle. Na desce jsou 3 skladby, celý je to úžasně melodický a po hudební stránce „pestrý a barevný“ jak podzimní listí. Deska je navíc picture, což jsem u nás neviděl ani nepamatuju (naposledy snad LP Napalmed, který vyšlo před nějakýma 5-6 rokama nebo tak nějak). Gratuluju k výborný desce! A to fakt nekecám!!! (M)

Bohdan
Impregnate Noise Lab. / Killed By Noise (CZ)