FESTA DESPERATO – „Nový Babylon“ EP (Samuel + (Miruus Levyt / Refugiado / Gasmask / Hluboká orba / Phobia / Out Of Control / Psychoteraphy) )

Straight-up crust from the Czech Republic. There are a few nods to the Swedish hardcore sound, but mostly they stick to the formula. In the photos of the band I see a DISCLOSE T-SHIRT and a DISCHARGE T-shirt, which gives you a good idea of where they are coming from. I really liked lyrics, such as the track „With Warrantly“, which is a unique také on consumerist society.

(Maximum Rock´a´Roll, issue #281, October 2006)

Tak konečně vinyl! Jedna z nejtvrději pracujících kapel u nás se po dvou demokazetách a změnách v sestavě přirozenou a neuspěchanou cestou dopracovala k tomuto sedmipalci a taky k naprosto skvělému a osobitému stylu. Osobitému přesto, že zcela nepokrytě vychází ze dvou hlavních inspirací a je to v jich projevu sakra slyšet. Ovšem spojit do sebe portlandskou dravost a japonskou maniakálnost takhle neotřelým způsobem je opravdu naprostá paráda. Moc dobře vím, co kluci poslouchají a načem staví a taky vím, čeho chtěli touhle deskou dosáhnout. Prostě chtěli nahrát dobrou punkovou desku, přiblížit se svým vzorům (každý totiž nějaké máme) a přitom zůstat svý. Povedlo se to skvěle. Po hudební stránce je to prostě naprostá kolize stylu jež vychází na Hardcore Holoucaust nebo Whisper in Darkness, tedy ten hrubě špinavej sound, který vlastně jen dokonale vykrádá starý skandinávský a japonský hc punk. V případě Festy to ale Vápnovy kulometné škopky hází ještě malinko jinam a dodávají tomu dravost a trochu jinej nášlap a rytmiku! Kytary mě nejvíc dostávají v takovém tom typickém přibržďování a kvílení, kdy všemu dodávají takový ten noise nádech desek Lebenden Totten. Nejvíc jsem pak z toho vysranej ve skladbě Černé mraky, jež obsahuje právě tenhle prvek dokonale zakonponován do skvěle napůleného kytarového riffu s parádní stop and go pasáží! Tohle je pro mě jednoznačný hit celé desky! Ta obsahuje mimo jinné také cover Disclose a tím můžeme tento hudební rozbor v klidu ukončit, jen ještě dodám, že vokál , hodně hrubej, sedí do muziky perfektně. Tak texty. Super napsané a popsané neradostné vize světa okolo nás, s osobním přesahem a snahou nerezignovat, i když je to stále těžší. Celkově pesimistické vyznění je konfrontováno z touhou se nevzdat a to myslím nejlépe vystihuje náladu desky, jež potrhuje obal a booklet. Ve své podstatě dokonalá deska.

by Banán

Na svůj debutní vinyl si FESTA počkala dlouhé tři roky a to čekání se rozhodně vyplatilo! "Nový Babylon" přináší osm pecek, z nichž sedm je vlastní tvorba, která zabíjí od začátku do konce! Nečekejte tuctový rock'n'roll crust nebo přeslazené vyhrávky ala FROM ASHES RISE, tohle je totální masírka s dvoukytarovou stěnou hluku, bicíma razance pneumatického kladiva a záhrobním lehce utopeným vokálem. Zjevná inspirace starými skandinávskými spolky 80. let, japonským raw punkem (FRAMTID!) a trocha toho Portlandu tam je taky, ale jen lehce. No a tou osmou skladbou je cover od DISCLOSE. Samostatnou kapitolou u FESTA DESPERATO jsou texty (samozřejmě v češtině) věrně vykreslující neradostné vize současnosti i budoucnosti a pokud jde o obal desky, tak na tom si kapela taktéž dala maximálně záležet (zejména koláž hudebníků hrající v rozbombradovaných ruinách města stojí za to!). Sečteno a podtrženo = je fajn se jako label spolupodílet na desce, která nemá jedinou chybu.
PS Pár fotek ze křtu singlu, který proběhl minulou neděli, najdete na stránkách See You In Hell
PPS MP trojky ze singlu jsou k poslechu na Festa Desperato

by Filip Fuchs, orba@seznam.cz

Teď v neděli jsem byl v Brně na Kraví hoře na křestu téhle desky, jež byl zároveň benefičním koncertem pro Jacka (World Burns To Death, Severed Head Of State) a jelikož na set Festy jsme už museli valit na autobus, tak jsem si říkal, že bych mohl ztratit pár řádků aspoň o tomhle debutním singlu. Takže po dvou kazetách a pár rošádách v sestavě konečně tolik vysněný asfalt, co hoši? V téhle recenzi musím zmínit už to co jsem psal v recenzi na jejich kazetu „Život ve hříchu“ a to je: „totální kolize Osaka-Portland!!!“, bez debat, tady je jasně cítit odkud berou tihle borci inspiraci. Splašený hardcore/crust, plný skrytých melodií, pištících kytar, zběsilých škopků a vynikajícího řevu. Zvukově je to opět těžká brutalita, krutý noise sound (v klidu, poslouchat se to dá, bez obav!!!), který nese rukopis World Burns To Death, kteří to ovšem skopli od smeček ze země samurajských mistrů a hlučných part. Ovšem hlavně to nasazení, které z této desky tryská na šestsetšedesátšest honů dělá z této kapely to co na ní hlavně při živých vystoupeních tolik cením, tohle je opravdu nespoutaná zvířecí energie, která s Tebou s přehledem švihne proti zdi:o). Na obalu si chlapy dali fakt záležet, možná se Ti bude zdát všední, ale mě k nim prostě sedí, obsahuje všechno co má a především hlavní motiv obalu stojí za shlédnutí (nějaký ten havran mě vždycky dokáže potěšit), pěkná práce. A teď čti, Miruus Levyt (kiljusystem@seznam.cz ), Refugiado (jane-b@seznam.cz), Gasmask (maskcontrol@email.cz), Samuel (samuel.records@email.cz), Hluboká orba (orba@seznam.cz), Phobia (phobia@insanesociety.net), Out Of Control (fastcore@centrum.cz, kdy mi odepíšeš, Ty hajzle?) a Psychoteraphy (psyrec@post.cz), máš to? No tak tohle je výčet labelů co do téhle fošny investovali nějaké prachy, pár jich je (na singl Massgenocide Pocess/See You In Hell to sice nemá, ne že bych na tom nesl nějakou zásluhu?), ale i tak to dává jasný signál, že D.I.Y. spolupráce žije, i když v rozhovoru s Robertem Vlčkem v Moove Your Ass jsem četl něco jiného. Texty téhle party jsem měl vždycky rád, takže pouze dodám, že jsou to s osobního hlediska podané výpovědi o životě a společnosti kolem nás+jeden nihil (Černé mraky) od Matesa!!! S klidným srdcem říkám, že tahle deska rozhodně ANO!!!

Czechcore.cz / by jakob massgenocide (CZ)