Twelve Songs By John Ball & Vas Szuszanne 12"LP (Samuel + Vas Szuszanne, John Ball, Misatrophe, Trapped Inside, Olga Hepnerová)

"stále dokola si promítám tu melodii co slyšel, když viděl jiskry světla jak ti padají z dlaní do klína..."

Jde vlastně o 12-inch split dvou kapel VAS SZUSZANNE a JOHN BALL. Myslím že tahle deska má hlavní význam v tom, že jde o první vydaný materiál kapely VAS SZUSZANNE, na který už se pěkně dlouho třese řada fanoušků.

Deska je zpracována celkem jednoduše .......černý obal na kterém je nalepený štítek 12 SONGS BY JOHN BALL AND VAS SZUSZANNE..... stejně mi ale příjde jako nejhezčí deska co doma mám. No hlavní je to co se skrývá uvnitř.

Jedna strana je věnována kapele JOHN BALL. Pro mě trochu zklamání protože nejde o nic nového ale o demo, které už kapela vydala na CD. Takže songy nahrané a už jednou vydané tuším při turné kapely po Rusku. Tuhle věc už mám naposlouchanou celkem dost a tak je pro mě zajimavější druhá strana.

U VAS SZUSZANNE mě dost překvapily texty ....na koncertech jim přeci jen nejde příliš rozumět a ani na nahrávce vlastně ne ....ale když jsem si je přečetl na přebalu desky, zjistil jsem že všechno jsou vlastně písničky o lásce. Žádné názorové texty, které bych čekal spíše, ale prostě jen poezie podaná tím nejenergičtějším způsobem co jsem kdy slyšel. Stejně jako koncerty VAS SZUSZANNE je i tahle deska něco jako exploze energie ..jemné pomalé pasáže střídají "výbuchy" kytar tohohle noise, hardcore,screamo rock and rollu??. Celá deska je pak zakončená pasáží se zvuky šumění moře ....jako by vás to mělo uklidnit.....a najednou konec ....ticho .......dojemnější desku jsem snad ještě neslyšel. VAS SZUSZANNE jsem předtím moc nevěřil, ale touhle deskou mě přesvědčili.
Koci, Kopřivnice - blog / (CZ)

Po dlouhý době zase vidím dvě domácí kapely, který KONEČNĚ debutujou na velikým asfaltu a musím říct, že tenhle split je opravdu pecka a že tenhle split Český Těšín vs. Kopřivnice se opravdu povedl! Dalo byse říct, že obě kapely hrajou dost podobně, procítěnej, energickej, ukřičenej hardcore/punk, kterej má nápad a šťávu jako blázen. 12 skladeb od obou kapel na tomhle splitu není prostě dost a já se fakt těším, až uslyším něco dalšího nebo líp, uvidíme obě kapely spolu naživo, protože to je asi jedinej možnej případ, kdy může něco tenhle vynikající split překonat. Tahle deska nemá chybu, neváhej nebo nebude.
Bohdan, Nightmare.cz / (CZ)

Celou dobu jsem si myslel, že vydání týhle desky se celou dobou zdržovalo výrobou obalu. Mno, když jsem před poštou v očekávání roztrhal balíček, zjistil jsem, že pravda byla asi trošku jinde. Uvnitř se totiž skrýval minimalistický černý kartónový obal s malou samolepkou „Twelve songs by John Ball and Vas Szuszanne“. Songy od John Ball znám nazpaměť, protože materiál co je na tomto splitku už vyšel na CD i kazetě, takže jehla se jako první spustila do drážek strany Vas Szuszanne. Jejich koncert v Café na půl cesty mě rozbil, tak jsem se na nahrávku hodně těšil. Konečně nějaká kapela z tohohle koutu světa, která dokáže odpálit screamo hardcore v tom procítěným oldschool stylu. Slyším tam svoje oblíbený americký kapely z devadesátejch let – Spirit of Versailles, Saetia, Jerome’s Dream. Ale hlavně tam hodně slyším Saddest Landscape. Jednak v bicích, jednak ve způsobu zpěvu a v neposlední řadě i v textech. Vím, že škatulkování není zrovna košer, ale tady si s těmi přirovnáními nemůžu pomoct. Zvuk je drtivý, trochu bahno ale to k tomu prostě patří. Ale abych se vrátil k tomu zpěvu a k textům: právě vokál podle mě tuhle kapelu dělá dost zvláštní. Cítíte z něj nasazení a nadšení. A cítíte z něj, že věří textům, které tím charakteristickým způsobem chrlí. Ne, tentokrát žádná politika. Jen láska. Syrová. Bezprostřední. Bez modemu a obrazovky. Trochu mi tam sice chybí hitové melodie, ale stojí to za to si to pustit už kvůli náladě. Na John Ball jsem tu nedávno psal recenzi, tak to asi nemá cenu rozpitvávat, když to jsou ty samé songy. Emo, hardcore, punk. Nasazení. Svoboda. Rovnost. Šest písní, které za rok a půl co jsou nahrány zdomácněly už u spousty lidí. Nemám další komentáře. Tahle recenze je asi hrozně pozitivní, ale v tuhle chvíli to přesně takhle cítím. Už jen proto, že v desce nenajdu sběratelské kartičky ani poděkování vojákům. Tohle mi dává mnohem větší smysl.
Šaman, Czechcore.cz / (CZ)