The Mood - "Mad About Ghost"

The Mood - Mad About Ghost (Samuel rec.) CD
Když jsem na jejich první nahrávku napsal, že nic nezkazíte když si seženete i tuto jejich novou desku, neměli byste po jejím poslechu být zklamáni. I když novinka se poměrně od první nahrávka liší, má to hodně rockovej nádech a větší kytarovou vyhranost, v žádném případě to ale není popina!Mě to tedy aspoň tak nepřijde a možná mi i to drobek připomíná Švédské Jetpilot, které taky Honza na svém labelu vydává. K tomuto albu se už ani nehodí ta nálepka emo, kterou ani sama skupina moc neuznává, nazvem to prostě rock, proč né?! Vůbec bych se za toto přirovnání v případě tohoto alba the Mood vůbec nestyděl! Je to propracovaná pohodová hudba se skvělými myšlenkami v textech. Líbí se mi to, je to skvělí vybočení ze stereotypu naší „ scény“ a důkaz že i rocková hudba se dá dělat nekomerčním způsobem a stejně jí můžu nazvat hardcorovou.

Vlada Petr - email: Dzim@seznam.cz

THE MOOD - Mad About Ghost (Samuel) CD
11 tracků / cca 44 min, vlastní náklad, distribuce Samuel Records
Potom, co se The Mood předvedli se starším EP Under Pressure Of Time, byl jejich první full-lenght silně očekáván a ne marně. To co kapela na EP dobře rozehrála, tady dotáhla na výbornou a podařilo se jí ukotvit na špici českého ema, i když dle vlastních slov hrají nový styl "only music energy". Oproti staršímu počinu už můžete směle odhodit veškeré předsudky vůči emu a v klidu se ponořit do mírně znepokojivé melancholické nálady, která k uším doléhá jako ozvěna a potajmu si ukrajuje kousíčky mozku. Necelých 45 minut hudby je otevřeno instrumentální skladbou, dávající kytarám a efektům možnost předvést se v celé svojí síle, působící na celém albu, ovšem skrytě pod vokálem. Právě ve zpěvu v ostatních písních spočívá achillova pata kapely a to v "zajímavé" anglické výslovnosti. Na druhou stanu angličtina působí i v tomto provedení mnohem přirozeněji, než by působila rodná čeština. Z dvanácti písní jsem si nejvíc oblíbil Money and Power a závěrečnou Machin Tricks, jejichž melodie si neustále prozpěvuji svým falešným hlasem a drásám tak nervy svého okolí.
Připadá mi, že stejně jako ve Skandinávii se i u nás v poslední době vyvíjí emo se svou osobitou tváři, která se distancuje od amerického emo-popu, prošlapávajíc si svou vlastní cestu, a The Mood patří k těm, kdo ho formují. Blízkost s dalšími českými kapelami se hodně projevuje zase ve zpěvu, podobném třeba s Albion nebo Flying Enterprise, ale v rozsahové oblasti bohužel The Mood na vyjmenované kolegy malý krůček ztrácí. I tak album působí na emoce jako struhadlo, které vás nenechá CD vypnout, dokud je nerozbije na kousky.
85%

Šaman, 10.08.2004 00:00, rubrika Recenze alb
freemusic.cz

THE MOOD - Mad About Ghost (Samuel) CD
There's something about these Czech indie rock bands I've been hearing that I can't put my finger on. They have their own sound unlike anything I can relate back to the domestic scene. I hadn't known where The Mood was from prior to listening to this record, I might have guessed Japan. There's a subtly Japanese flavor to this style of emocore. Much of it probably has to do with their obviously alien-sounding use of the English langauge, but their style of melody, and a very attentive one at that, evokes some comparisons.

The Mood's key weakness is also something I've attributed to many a Japanese band (though no generalizations should be concluded): they play a light and comforting style of emocore, but don't try hard enough to be creative with it. "Mad About Ghost" is an album I'm perfectly content to listen to multiple times, even consecutively. On the other hand, it doesn't put up enough of a fight to grab a spot among the elite ranks of this genre. It's a highly valuable 'once in a while' type CD to own.

- Tim Krysko
punkinternational.com

THE MOOD - Mad About Ghost (Samuel) CD
Debutní album této sympatické kapely z Moravy a na něm jedenáct skladeb melodického emorocku který osciluje mezi slow-rock kapelami jako Seam, Sebadoh či Codeine a svižnějšími kapelami jako Sunny Day Real Estate. Osobně se mi ty svižnější songy s energickým zpěvem zamlouvají více než ty baladické kde mě občas tahá za uši ta typicky česká angličtina. To je ale jediná vada na kráse a přihlédneme li k nádhernému obalu v decentních pastelových barvách, vychází mi z toho povedené album.
Day After HQ < mira@dayafter.cz >

THE MOOD – Mad about host CD digipack (by Cvalda)
distributed by Samuel records, po box 263, 397 01 Písek, http://samuelrecords.net

Myslím, že tohle byla minimálně na Moravě hodně očekávaná deska…jsem ale moc rád, že tahle kapela s touhle deskou dosahuje kvalit sahajících daleko za hranice Moravy, ale o tom později! To, co tě chytí první, je obal. Nádhernej digipack v uklidňujících barvách a s poetickým tématem korespondujícím s muzikou…takže, dívám se na obal, cítím se zklidněnej a mačkám play!!! Album otvírá instrumentálka, která má úlohu takovýho startovacího koně…a pak to jede…THE MOOD vsází na dosti energickou skladbu na začátek „Acid brines“, která tě zaručeněj roztleská a roztančí, následuje zklidnění v podobě Even nightmare s naléhavým refrénem a s přiléhavým rifem…chceš zpívat, tak jen do toho…no a pak to jede ve stejný linii, klidnější vál střídá rozjetější a THE MOOD dokazují, že hravě zvládají obě polohy…laskavé melodie, ale i ostřejší a energičtější rify, sladkej zpěv, kterej se dokáže i pořádně rozohnit, přesná basa a spolehlivej bubeník…tohle jsou THE MOOD…Mám z tý desky fakt perfektní pocit a když jsem viděl teďka THE MOOD na koncertě (mimochodem bez kytaristy a s Ondrou Kroupičem ,ex-MAYINGA, za klávesama) měl jsem nádhernej pocit sounáležitosti a THE MOOD jsou na živo báječní …tančete, tleskejte, usmívejte se, zpívejte a hlavně myslete…tohle jsou THE MOOD…jo a apeluji na všechny indie labely…je vaše mínus, že jste THE MOOD ještě nevydali, jednou se o ně poperete!!! Ps – Všemu korunuje výbornej zvuk, Staňa Valášek je prostě profík!!!
Cvalda

(11 | 03 | 2004 Auss

The Mood "Mad About Ghost" CD

Na Moravě se podle mě daří víc palu, ale Mood to nevzdávají a suverénné tady servírujou novou porci svého chytlavého rokujícího emocore. 11 novejch skladeb a jedna předělávka z prvního (zrovna titulní) "Under pressure of time", myslím že tahle deska se perfektně hodí pro poslechové party za teplých letních večerů. Jejich hudba je velice melodická, jemná, svižná, propracovaná, naprosto perfektně sehraná, zároveň razantně důmyslná a dokáže vždycke zlehka polechtat. Oproti zmiňovanému debutu je tady jasně patrnej posun k větší vyhranosti a jetště větší hře s melodií, jak v hudbě tak zpěvech. Není to zrovna moje krevní skupina, ale musím konstatovat, že je to jedna z nejpovedenějších nahrávek, co kdy v místních undergroundových kuloárech vznikla a možná, že jedna z nejlepší u nás (bez nadsázky!) vůbec. A nahrávalo se ve studiu Šopa, další zářez do futer!

Přepsáno z Killed By Noise č.29 - leden/únor 04 ( recenzoval: Bohdan Mach)